Pracuję nimi od paru miesięcy i bardzo sobie chwalę: dobrze napigmentowane, przy rozprowadzaniu mają przyjemną, maślaną konsystencję, a po zaschnięciu mają ładny, matowy wygląd podobny do farb akrylowych (nie mają oleistego wyglądu po zaschnięciu). Jedyna różnica polega na tym, że mają ową "głębię", której brakuje akrylom. Polecam także serdecznie wszystkim uczulonym na len - olej z krokosza barwierskiego (szafranowy), który wchodzi w skład jest świetną alternatywą dla lnianego . Poza tym ponoć tak nie żółknie z czasem jak lniany (sam olej szafranowy jest dużo bledszy niż lniany).
Olej lniany to klasyczne, najpopularniejsze medium stosowane w malarstwie olejnym. Przeznaczony do rozrzedzenia zbyt gęstej konsystencji farby, zwiększa świetlistość oraz nasycenie kolorów.
Medium olejno-żywiczne Szmal to tani, ale bardzo popularny i skuteczny produkt. Dedykowany jest do techniki olejnej i dzięki swym właściwościom efektownie usprawnia proces malowania i poprawia rezultat końcowy dzieła.
Bardzo dobrej jakości medium olejno żywiczne dedykowane do malarstwa olejnego. W skład produktu wchodzi damara oraz olej lniany, których właściwości korzystnie wpływają na dzieło, do którego zostały użyte. Medium posiada wiele zalet: zwiększa połysk farby, zmniejsza jej lepkość, ulepsza rozprowadzalność.
Naturalna, miękka żywica damarowa, pozyskiwana z tropikalnych drzew z rodziny Dipterocarpaceae, jest jedną z najbardziej polecanych i najczęściej używanych do werniksowania obrazów. Występuje w postaci przezroczystych bryłek o jasnej barwie.
Farby olejne Rive Gauche zachowują kluczowe cechy malarstwa olejnego, lecz schną 2 razy szybciej niż klasyczne farby olejne. W efekcie czas pracy nad obrazem znacznie się skraca.
Farby akrylowe Abstract francuskiej firmy Sennelier. Farby charakteryzują się kremową konsystencją (Heavy Body), wysoką zawartością pigmentu i dobrym kryciem.