| ARTYSTYCZNE FARBY OLEJNE ARTISTS’ OIL COLOURS
Farby olejne z gamy Artists’ Oil Colours są ucierane zgodnie z najbardziej szczegółowymi i precyzyjnymi założeniami specyfikacji produkcji, przy użyciu najlepszych z dostępnych pigmentów i spoiw. Powstaje tym samym produkt, który stara się sprostać oczekiwaniom artystów i ich założeniom pracy z możliwie najdoskonalszym tworzywem. Gama artystycznych farb olejnych Artists’ Oil Colours oferuje zrównoważone spektrum 114 kolorów dostępnych w 37 ml tubkach (z wyjątkiem bieli ołowiowej).
Spektrum kolorów
Gama produktów Artists’ Oil Colour ma do zaoferowania najszersze spektrum kolorów spośród wszystkich dostępnych gam farb olejnych Winsor&Newton Poszczególne kolory są dobierane zgodnie z dominującą tonacją (kolor uzyskiwany prosto z tubki), podkolorów (tonacji koloru uzyskiwanej przy nałożeniu cienkiej warstwy farby), siły barwienia oraz stopnia przezroczystości.
Kompozycja
Każda z farb dostępnych w gamie Winsor&Newton Artists’ Oil Colour jest komponowana indywidualnie, z uwzględnieniem naturalnych właściwości poszczególnych pigmentów, przy założeniu wydobycia ich najlepszych cech i zapewnienia możliwie największej stabilności farby.
Zawartość pigmentów/siła barwienia.
Tworzenie farb z gamy Artists’ Oil Colour odbywa się przy założeniu najwyższego stopnia pigmentacji, w połączeniu z najbardziej wszechstronnymi możliwościami wykorzystania pracy z tym tworzywem. Siła pigmentu wpływa na siłę krycia i barwienia farby, zapewniając, że każda farba będzie użyta z największą korzyścią dla artysty.
Farby szybkoschnące [około dwóch dni]: żółcień kobaltowa (aureolina), ciemny fiolet /Permanent Mauve/ [mangan], błękity kobaltowe, błękit pruski, siena naturalna, umbry, biele - Flake, Foundation i Cremnitz Whites [ołowiana].
Farby charakteryzujące się średnim czasem schnięcia [około pięciu dni]: błękity i zielenieWinsor [ftylocyjaniny], siena palona, fiolety i zielenie kobaltowe, błękity ultramaryna, kolory marsowe [syntetyczne tlenki żelaza], permanentna zieleń soczysta, permanentny karmazyn alizarynowy /Permanent Alizarin Crimson/, ochry, kadmy, biel tytanowa, biel cynkowa, czerń słoniowa i czerń sadza.
Farby wolnoschnące [ponad pięć dni]: Żółcienie i oranże Winsor [związki arylu], farby na bazie pigmentów chinakrydonowych, karmazyn alizarynowy /Alizarin Crimson/. Podobnie jak w przypadku wszystkich prac olejnych, w celu uniknięcia żółknięcia oleju praca malarska nie powinna być pozostawiona do wyschnięcia w pomieszczeniu stale zaciemnionym, ani też w miejscu o wysokiej wilgotności.
Farby białe.
Osiem bieli dostępnych w gamie Artists’ Oil Colour zapewnia artyście najszerszą z możliwych opcji wyboru. Podobnie rzecz ma się w każdej innej części spektrum kolorów. Z uwagi na swoją jasność i mniejszą tendencję do żółknięcia, większość bieli powstaje przy połączeniu z olejem szafranowym.
Biele na bazie oleju szafranowego
Biel tytanowa /Titanium White/: to najbardziej popularna współcześnie biel. Charakteryzuje się największą głębią bieli; ze wszystkich jest najbardziej kryjąca. Jest bardziej miękka niż Flake White No. 1.
Flake White No. 1 /Biel ołowiowa no. 1/: Tradycyjna biel ołowiana w gamie farb olejnych, Flake White jest znakomitym tworzywem malarskim z uwagi na swoją wszechstronność, podatność na pracę pędzla, trwałość i czas schnięcia. Obecność pigmentów cynkowych korzystnie wpływa na konsystencję tej farby. Jest to jednocześnie najbardziej sztywna biel w całej gamie.
Flake White No. 2 (Biel ołowiowa no. 2): Odmiana Flake White No. 1, charakteryzująca się bardziej płynną konsystencją.
Biel cynkowa /Zinc White/: to najbardziej przezroczysta ze wszystkich bieli, co sprawia, że idealnie nadaje się do wykonywania podmalowywania i laserunku. Ma również najrzadszą konsystencję.
Cremnitz White /Biel ołowiowa/: wykonana również na bazie ołowiu. Brak cynku w jej składzie sprawia, że charakteryzuje się nieco włóknistą konsystencją. Niektórzy artyści z zasady preferują czyste kolory ołowiane.
Biel opalizująca /Iridescent White/: Powstała w oparciu o pigment mikowy farba daje w konsekwencji biel perłową. Użycie jej daje dobre efekty w połączeniu z kolorami przezroczystymi.
Kilka słów na temat wykorzystywania bieli do wykonywania podmalówek i gruntowania: biele szafranowe nie są polecane do wykonywania dużych powierzchni podmalówek, ani też jako grunt. Kiedy następuje wysychanie farby olejnej jej warstwy podlegają różnym przestrzennym zmianom, zmniejszając, bądź też zwiększając wagę, co wiąże się z zachodzeniem różnych reakcji chemicznych. Oleje półschnące, takie jak olej szafranowy i makowy podlegają większym zmianom niż olej lniany. O ile biel powstała w oparciu o olej szafranowy znakomicie nadaje się do wykorzystania przy normalnych aplikacjach i mieszaniu farb, to jednak nie jest odpowiednia do wykonywania podmalówek. Ruch powłoki farby może doprowadzić do pękania warstw nakładanych wyżej. Dlatego też do wykonywania podkładów i podmalówek poleca się następujące biele na bazie oleju lnianego:
Underpainting White /biel wykorzystywana do podmalówek/: Pigment tytanowy w połączeniu z olejem lnianym daje w rezultacie farbę, która jest polecana przy wykonywaniu podmalówek oraz zamalowywaniu rozległych powierzchni warstwą bieli.
Foundation White: to pigment ołowiany połączony z olejem lnianym, polecany do wykonywania podmalówek oraz rozległych warstw bieli przy wykorzystaniu bieli ołowianej. Zarówno biel Underpainting White, jak i Foundation White mogą być stosowane przez cały czas wykonywania pracy malarskiej, jeżeli takie jest założenie twórcy.
|
|