Barwniki używane w temperze Sklep plastyczny Szał dla Plastyków publikuje artykuły na temat związków chemicznych używanych w malarstwie autorstwa Pana Leszka Czyża. - Szał dla Plastyków - Prawdziwy Sklep Plastyczny

Barwniki używane w temperze


Mogą tutaj być używane te wszystkie barwniki, które stosuje sięw technice olejnej, a nawet niektóre tam nie używane. Częściowo takżebarwniki, które są używane w światłoodpornej akwareli. Używana jesttutaj biel cynkowa i żółte kadmy.
Biel cynkowa lepiej kryje w temperze niż w oleju. Bieli ołowiowej nieużywa się w temperze jajowej, gdyż silnie żółknie. Umbra wymagawiększej ilości spoiwa i długo po wyschnięciu jest zmywalna wodą.Często wydziela się ze spoiwa i rozkłada kazeinowe emulsje.
W celu zapobiegnięcia temu rozkładowi można dodać do umbry trochę amoniaku.
Minia jest bardziej trwała w temperze.
Barwniki, po dłuższym przechowywaniu, oddzielają się od spoiwa i trzeba je przed użyciem dobrze wymieszać.
Jeżeli po długim przechowywaniu stracą zdolność do rozpuszczania sięw wodzie, można dodać małą ilość mydła, które im ją przywróci.

Gruntowanie

Czasem wystarczy samo przeklejenie podobrazia odtłuszczonym mlekiem lub rzadkim roztworem kazeiny.
Grunt powinien być mocny. Może być przygotowany na normalnym spoiwie temperowym z dodatkiem bieli cynkowej.
Najlepsze są grunty klejowe i emulsyjne.

Brak zdjęć w galerii

Recenzja klienta:

Napisz pierwszą opinię!


Kup teraz

Proszę wprowadz numer artykułu dla naszej kategorii.

Witamy ponownie!
Producent
Waluty