Pastelmat to innowacja na rynku papieru do technik suchych. Właściwości papieru pozwalają na nakładanie na siebie kilku warstw koloru, bez efektu przesycenia, oraz na znaczną redukcję powstającego w trakcie pracy pyłu. Nie jest konieczne stosowanie fiksatywy. Dzięki delikatnej powierzchni papieru, rozcieranie kolorów jest znacznie łatwiejsze. Pastelmat to gruby bezkwasowy papier, w którym znajdują się drobne włókna celulozy. Bardzo wytrzymały, zachowuje wszystkie swoje właściwości, nawet kiedy zostanie zwilżony lub jest intensywnie wycierany gumką. Kartki w bloku są oddzielone od siebie arkuszami przezroczystego papieru. Powierzchnia papieru Pastelmat przypomina drobnoziarnisty papier ścierny i stanowi najlepsze podłoże do suchych pasteli, węgla, sepii, sangwiny, kredek szkicowych itp. Papier w formacie A3.
Conte a Paris pastele w kredce stanowią świetne uzupełnienie pasteli w sztyfcie, bowiem w przeciwieństwie do nich, potrafią wykonać nawet najmniejsze detale, skomplikowane wzory oraz wąskie linie.
Suche pastele w drewnie z linii GIOCONDA 8820 są tradycyjnym i bardzo popularnym produktem firmy KOH-I-NOOR HARDTMUTH. Wachlarz tychże produktów jest zbliżony asortymentowo do okrągłych pasteli suchych znanych jako TOISON D’OR 8500.
Biały węgiel w ołówku to praktyczne rozwiązanie dla artystów lubiących rysować węglem, ale nie przepadających za właściwym tej technice brakiem czystości pracy. Wąski wałeczek zwykłego, prasowanego węgla został umieszczony wewnątrz drewnianego trzonka, który zabezpiecza wkład przed kruszeniem się lub złamaniem.