Paleta barw w renesansie Sklep plastyczny Szał dla Plastyków publikuje artykuły na temat związków chemicznych używanych w malarstwie autorstwa Pana Leszka Czyża. - Szał dla Plastyków - Prawdziwy Sklep Plastyczny

Paleta barw w renesansie


  1. Biele: wapno w połączeniu z marmurowym pyłem.
  2. Żółcienie: żółte ugry, żółcień neapolitańska.
  3. Czerwienie: synopia.
  4. Zielenie: ziemia zielona oraz miedziowe.
  5. Czernie: ametyst.
  6. Błękity: ultramaryna naturalna (lapis lazuli).
Mniej więcej od XVI w. fresk zaczął mieć matową i ziarnistą powierzchnię. Zaprzestano również retuszować go temperą. Tak malują:
  • Rafael,
  • Michał Anioł,
  • Vasari,
  • Tintorettoi inni.
W okresie baroku jako biel stosuje się stare gaszone wapno i dodaje się je do pozostałych barwników.
Malowidło takie ma charakter „impastowy”.
Z biegiem czasu fresk zostaje wyparty przez technikę kazeinowo-wapiennąna świeżym tynku. Technika ta przenika z Włoch do Niemiec (Tyrol)i Hiszpanii. Trwa do przełomu XVIII - XIX w.
W XIX w., w związku z odkryciem fresków pompejańskich, notuje sięnawrót do fresku, jednak malarze napotykają trudności technologicznei freski z tego okresu nie są zbyt trwałe.
Zaczęto poszukiwać nowych metod.

Brak zdjęć w galerii

Recenzja klienta:

Napisz pierwszą opinię!


Kup teraz

Proszę wprowadz numer artykułu dla naszej kategorii.

Witamy ponownie!
Producent
Waluty