Stosunek jakości do ceny, zwłaszcza w zestawach, jest naprawdę doskonały (w zestawie 60 kolorów to niewiele ponad 1,5 za pastel). Mają piękną paletę kolorów, zawierających zarówno jaskrawe, wyraziste barwy, jak stonowane i naturalne, których brak w szkolnych markach typu Pentel. Natomiast różnią się poziomem krycia (niektóre barwy kryją naprawdę słabo), przez co źle się rysuje na ciemnych papierach, zwłaszcza czarnym. Moim zdaniem najlepiej wypada na kolorach typu złamana biel, szarość czy brąz typu papier pakowy. Są rzeczywiście dość twarde i średnio się blendują, zwłaszcza blender jest paskudnie twardy, za to świetnie wypadają w takich ekspresyjnych rysunkach z małą liczbą warstw. Warto jeszcze dodać, że kilka lat temu zmieniły design i to nie tylko kwestia papierka - wiele kolorów, mimo tego samego numeru co w starych zestawach, wygląda wyraźnie inaczej.
Autor:Wiktoria Karpowicz am 28/05/2020 Ocena:
+ nie łamią się, starczają na długo, ładne kolory - trochę słabo się ze sobą blendują, niektóre są twarde i zdzierają poprzednią warstwę
jak za tą cenę myślę że są ok choć pastele z sennelier są zdecydowanie lepsze
Autor:Agnieszka Gajos am 13/05/2016 Ocena:
Uwielbiam te kredki!, bardzo miękkie, piękne kolory, bardzo dobrze się łączą. Polecam
Autor:Tomasz Szewczyk am 22/11/2009 Ocena:
Bardzo oporne ( jak na mój gust)w rozcieraniu. Poza tym same plusy- świetne kolory, mała łamliwość.
Fiksatywa w aerozolu d'Artigny dedykowana jest wyłącznie do pasteli olejnych. Pozwoli zabezpieczyć wykonane nimi prace, nie zmieniając kolorów dzieł, ani nie powodując żółknięcia.
Pastele olejne Renesans są miękkie i proste w użyciu, poszczególne kolory łatwo się łączą i rozcierają. Dzięki intensywnej kolorystyce dają malarskie efekty i dobrze trzymają się podłoża. Pastelami olejnymi możemy malować zarówno na zagruntowanym płótnie, jak i na papierze stosując do rozcierania pędzel (np. szczecinowy lub gąbkowy) zamoczony w terpentynie. Technika pasteli olejnych daje dodatkowe możliwości, jak wydrapywanie czy technika impasto.
Najwyższej jakości kredki olejne Faber Castell Pitt Oil Base charakteryzują się bardzo wysokim stopniem pigmentacji. Posiadają wyjątkowo gruby grafit o średnicy 4,3 mm zapewniający przyjemne i gładkie rysowanie.
Przez wiele lat miękkie pastele Rembrandt były najpopularniejszymi pastelami wśród artystów na całym świecie miedzy innymi z uwagi na kilka unikalnych cech, jak na przykład znakomity poziom miękkości.
Zestaw suchych pasteli od francuskiego producenta. Pastele w kolorach charakterystycznych dla morskiego pejzażu, idealne do tworzenia nadmorskich pejzaży. Dzięki swojej miękkości, praca z nimi jest niezwykle łatwa i przyjemna. Producent dokłada starań by pastele powstawały z idealnie wyselekcjonwanych pigmentów i naturalnego spoiwa. Nie podlegają procesowi praasowania, a suszone są na wolnym powietrzu.
Pastelmat to innowacja na rynku papieru do technik suchych. Właściwości papieru pozwalają na nakładanie na siebie kilku warstw koloru, bez efektu przesycenia, oraz na znaczną redukcję powstającego w trakcie pracy pyłu.