Moja opinia, farba oznaczona 101 jest substytutem historycznej ołowiowej odsyłam sklep do opisu producenta. Dlaczego nie ma jej w sprzedaży? !!! Cytat - "Substytut bieli płatkowej to zamiennik historycznego, ale trującego koloru Chremnitz czy bieli ołowianej. Zamiast bieli ołowiowej substytut bieli MUSSINI ? Flake zawiera kombinację pigmentów bieli tytanowej i bieli cynkowej, skomponowanych z olejem szafranowym o szczególnie czystej i lekkiej jakości oraz żywicą dammarową.) koniec cytatu!!! https://www.schmincke.de/en/products/oil-colours/mussini.html
Autor:Jakub C. am 29/07/2022 Ocena:
idealna imitacja bieli ołowiowej. Miałem okazję malować oryginalną ołowiówką (Natural Pigments Rublev oraz flake white Williamsburg) i różnymi imitacjami, lecz dopiero schminke mussini stworzył produkt, który pod względem kolorystyki, konsystencji, czasu schnięcia oraz innych właściwości jest w mojej ocenie najbliższa oryginałowi. Polecam!
Przyspiesza proces wysychania farb olejnych. Nanosi się ja na jeszcze nie wyschnięta warstwę farby olejnej. Farba po zastosowaniu sykatywy wysycha w ciągu paru godzin.
Lefranc&Bourgeois werniks retuszerski do farb olejnych i akrylowych, wyrównuje powierzchnię, aby uzyskać równy połysk. Stosuje się jako tymczasową ochronną powierzchnię kiedy farba nie uległa całkowitemu wyschnięciu.
Uniwersalnny werniks końcowy błyszczący. Bezbarwny, odporny na żółknięcie. Zaaplikowany tworzy warstwę ochronną, neutralizuje działanie promieniowania UV. Nadaje się do użycia z takimi technikami jak olej, akryl czy gwasz. Równie dobrze nada się do zabezpieczenia druku atramentowego czy fotografii.
Farby olejne polecane dla artystów mających najwyższe wymagania co do jakości. Oleje Rembrandt wykonane są z najwyższej klasy pigmentów, co daje im bardzo wysoką odporność na działanie światła.
Podobrazia lniane wykonane są z krosien sosnowych z drewna litego o wymiarze 20/35 oraz 20/45, które są obciągnięte włoskim płótnem o gramaturze 399g. czterokrotnie zagruntowane na biało.