W mojej osobistej ocenie Sennelier zajmuje pierwsze miejsce w kategorii akwareli na bazie miodu. To były jedne z pierwszych profesjonalnych farb, które wpadły mi w ręce i po eksperymentach z propozycjami innych producentów zawsze bardzo chętnie do nich wracam. Polecam zarówno kostki, jak i tubki, choć wariant w tubkach ma tę charakterystyczną cechę, że farba ta praktycznie nigdy w pełni nie twardnieje - większość pozostaje miękka i lepka cały czas. Dlatego nie bardzo nadają się do zabrania w plener, ale malowanie "stacjonarne" akwarelami Sennelier to sama przyjemność :) Nie trzeba ich zwilżać ani pryskać wodą przed użyciem, równomiernie się rozprowadzają i świetnie nadają się do technik laserunkowych. Wyjątkiem tu są kolory ziemne, które mają dosyć ciężką konsystencję (według mnie znacznie lepsze propozycje w tej kategorii oferuje nasz rodzimy Roman Szmal). Cała reszta jest super. Jeśli ktoś lubi akwarele miodowe, to sądzę, że te również przypadną mu do gustu. Żółcień niklowo-azowa, błękit pruski, turkus kobaltowy, czerwień chinakrydonowa - najlepsze od tego producenta.
Autor:Monika W. am 27/10/2022 Ocena:
Bardzo dobre farby. Maj przyjemną konsystencje, piękne kolory. Jedne z moich ulubionych.
Autor:Dominika Kwiatkowska am 27/05/2019 Ocena:
Dobra konsystencja, miodowe spoiwo (choć czasem jest go za dużo i w przypadku mojego Emerald green połowa tubki była nim wypełniona zamiast farbą) i duże napigmentowanie z nasyconymi, żywymi kolorami. Zdecydowanie odmienne i bardziej jaskrawe od W@N professionals których używam najwięcej, ale myślę że warto jest mieć kilka wyjątkowych kolorów w swojej kolekcji. Trzeba jedynie patrzeć na Lightfast przy wyborze!
Naturalnie biały, drobnoziarnisty (cold pressed) papier akwarelowy, produkowany przez firmę Baohong w Chinach. Papier posiada gramaturę 300 g/m², jest bezkwasowy o naturalnym pH.
Papier akwarelowy Arches jest najwyższej jakości papierem wykonanym w 100% z bawełny. Posiada on cztery naturalnie formowane krawędzie oraz znak wodny Arches. Dzięki tradycyjnym metodom produkcji z użyciem cylindrycznej maszyny papierniczej, posiada on naturalną i harmonijną teksturę, zbliżoną do papieru wytwarzanego ręcznie. Dzięki tej technice włókna rozkładają się równomiernie, a papier jest bardziej stabilny i odporny na deformacje.
Medium granulujące do farb akwarelowych. Nadaje akwarelom ciekawą, chropowatą lub granulowana powierzchnie poprzez miejscową(punktową) koncentracje pigmentu. Najwyraźniejszy efekt uzyskiwany jest przez dodawanie medium bezpośrednio do farby.
Renomowany papier do akwareli Magnani 1404 w 100% bawełniany, tłoczony na zimno o gramaturze 300/m2. Wytwarzany tradycyjnymi metodami na cylindrycznych maszynach bębnowych. Papier jest bezkwasowy, co gwarantuje odporność na proces starzenia i żółknięcie.
Medium akrylowe Szmal o szerokim zastosowaniu jest chętnie wybierane przez artystów o różnym doświadczeniu: zarówno tych początkujących, jak i profesjonalnych. Liczne właściwości i optymalna cena czynią ten produkt wartym polecenia.
Przedłuża czas schnięcia farby akrylowej o około 20 %. Całkowicie ulatnia się z obrazu akrylowego. Należy stoswać niewielkie ilości (maksymalnie 2 do 5 %). Może być rozcieńczany z wodą.