Pracuję nimi od paru miesięcy i bardzo sobie chwalę: dobrze napigmentowane, przy rozprowadzaniu mają przyjemną, maślaną konsystencję, a po zaschnięciu mają ładny, matowy wygląd podobny do farb akrylowych (nie mają oleistego wyglądu po zaschnięciu). Jedyna różnica polega na tym, że mają ową "głębię", której brakuje akrylom. Polecam także serdecznie wszystkim uczulonym na len - olej z krokosza barwierskiego (szafranowy), który wchodzi w skład jest świetną alternatywą dla lnianego . Poza tym ponoć tak nie żółknie z czasem jak lniany (sam olej szafranowy jest dużo bledszy niż lniany).
Farby olejne Rive Gauche zachowują kluczowe cechy malarstwa olejnego, lecz schną 2 razy szybciej niż klasyczne farby olejne. W efekcie czas pracy nad obrazem znacznie się skraca.
Farby polecane dla artystów mających najwyższe wymagania co do jakości. Farby olejne Van Gogh wykonane są z wysokiej klasy pigmentów, co daje im bardzo wysoką odporność na działanie światła.
Terpentyna bezzapachowa służy przede wszystkim do oczyszczania pędzli i narzędzi malarskich użytych do pracy z farbami olejnymi. To niemalże pozbawiona woni benzyna lakiernicza, która powstaje z destylacji ropy naftowej.
Wysokiej jakości werniks retuszerski renomowanej firmy Winsor&Newton. Stosowany jako tymczasowa powłoka ochronna na częściowo wyschnięta farbę (przynajmniej 1 miesiąc).
Pędzle okrągłe z syntetycznej szczeciny z serii 310 dedykowane są do farb olejnych, ale sprawdzą się także w malarstwie akrylowym. To innowacyjne włosie, które zapewnia jednakowo wspaniałe efekty jak włosie szczecinowe, ale charakteryzuje się nieco większą miękkością i połyskiem, a przede wszystkim jest bardziej trwałe. Znacznie dłużej nie traci pierwotnego kształtu i odznacza się większą odpornością na rozpuszczalniki.