Pastele olejne | | Van Gogh pastele olejne - malowanie krok po kroku. | |
Van Gogh – synonim pełnej gamy materiałów malarskich dla każdego kto maluje, rysuje, lub dopiero myśli o zaczęciu malowania. Produkty z serii Van Gogh oferują bogatą gamę materiałów, od ołówków i kredek, poprzez różnego rodzaju farby (akrylowe, olejne, akwarelowe), pastele olejne aż do pędzli malarskich. Cokolwiek nie wybierzecie jakość będzie doskonała. Dzięki instruktażowi Van Gogh wkrótce będziesz mógł powiesić swój własny obraz na ścianie. Wzór jest już naniesiony na papier, więc wszystko co musisz zrobić to postępować zgodnie z instrukcjami, a zobaczysz jak Twój obraz w pięciu stadiach zostanie powołany do życia. Zadziwi Cie Twój własny talent.
Zalety pasteli olejnych Van Gogh. Nowoczesne i ekspresyjne materiały do malowania, dla osób z bogatym potencjałem twórczym. Pastele olejne Van Gogh ułatwia Ci błyskawiczne osiągnięcie wyjątkowych rezultatów. Pastele Van Gogh cechują się: - Miękkością, która pozwala na łatwa i wygodna prace z pastelami
- Niewiarygodną intensywność kolorów
- Doskonałe pokrycie barwami
Potrzebujesz jedynie:
12 kolorów pasteli olejnych Van Gogh- bieli (100) ,żółci (205), koloru pomarańczowego (235), cynobrowego (311), karminowego (318), niebieskiego (535), ultramaryny (504), średniej zieleni (614), intensywnej zieleni (616), żółtej ochry (227), sienny palonej (411), czerni (700). Podkładu- rysunkowego bloku z serii Van Gogh, na przykład A4 lub A3 Ołówka (HB, B) , linijki i gumki do mazania.
Kilka słów na temat mieszania kolorów. W przeciwieństwie do farby pastele olejne nie mogą tak naprawdę być mieszane ze sobą. Pomimo tego istnieje możliwość uzyskania podobnego efektu poprzez nakładanie dwóch lub więcej kolorów na siebie. Na przykład: jeśli pomalujesz żółtym pastelem po niebieskim , stworzysz zielonkawy odcień. Poprzez różnicowanie siły nakładanego koloru możesz uzyskać różne odcienie koloru, począwszy na jasnej zieleni , a skończywszy na bardzo ciemnej. Używaj czerwieni z żółcią do pozyskania pomarańczowych odcieni, żółci z niebieskim do zieleni i czerwieni z fioletem do fioletowych kolorów. Rady: - pastelami możesz zarówno rysować ( zaostrzonym końcem pastela ) jak i malować ( boczna częścią pastela )
- Możesz otrzymać zmiksowane efekty nakładając określona liczbę kolorów jeden na drugi.
- Poszczególne partie będą wydawały się równo pokolorowane jeśli rozetrzesz pastel palcem tworząc smugi koloru.
- Zwiększanie lub zmniejszanie siły nacisku pastela na papier powoduję uzyskania bardziej lub mniej natężonego koloru.
- W czasie pracy połóż ochronną kartkę pod dłoń, aby uniknąć pozostawiania plam.
- Umyj zabrudzone ręce wodą z mydłem.
- Nie wystarczy, ze popatrzysz na ilustracje, żeby dokładnie odwzorować obrazek. Musisz również przeczytać tekst.
- Przeczytaj o każdym etapie i przed zaczęciem malowania przygotuj wszystkie kolory potrzebne w każdym etapie pracy.
Malowanie jest procesem twórczym. To całkowicie zrozumiałe, żeby od czasu do czasu podążać za swoim instynktem i używać innych kolorów niż zaproponowane w modelu. Dzięki temu kreuję się unikatowe obrazy.
Krok 1 - Używając ołówka HB narysuj na kartce papieru 20 kwadratów. Przy korzystaniu z papieru o wymiarach 18x24 otrzymasz kwadraty wielkości 4x4cm, przy uzyciu papieru 24x32cm kwadraty będą miały wielkości 5.5x5.5cm. Pozwoli to na otrzymanie wystarczająco szerokiej ramki, żeby ewentualnie oprawić obrazek.
- Używając ołówka skopiuj wzór obrazu na papier. Ołówek powinien być bardzo delikatnie przyciskany do kartki.
- Kiedy wzór jest już przeniesiony na papier wymaż wszystkie linie kwadratów. Następnie lekko obwiedź wszystkie elementy wzoru czarnym pastelem.
- Z każdego pastela odłam ok. dwu centymetrowy kawałek.
Krok 2 - Pokryj cały obszar nieba kolorem białym (100)
- Na zamalowanej na biało powierzchni nanieś niebieskie( 535) linie chmur . Nie zamalowuj wnętrza chmury.
- Nad horyzontem i ponad domami na prawo nałóż bardzo mała ilość żółtej ochry (227) i karminowego (318).
- Pozostałe kolory również nakładaj szerokimi ruchami- zieleń (616 ) do rzędu drzew, ultramaryna (504) do mostu, ludzi i budynków po lewej, żółta ochra (227) do rzędu budynków po prawej, kolumny reklamowej, drogi i ścian po obu stronach rzeki.
Krok 3 - Krótkimi , okrągłymi ruchami pastela nałóż nową warstwę bieli (100) na niebo i zmieszaj ją dokładnie z poprzednią warstwa koloru białego (tam gdzie to konieczne, rozetrzyj smugi używając palców). Jeśli jest taka konieczność możesz dodać dodatkowy kolor, aby wyostrzyć krawędzie.
- Wyostrz rysunek zaznaczając go ultramaryną (504)
- W zależności od tego jak duża powierzchnia ma zostać pokryta kolorem użyj boku lub czubka pastela koloru niebieskiego (535) do narysowania cieni budynków, kolumny reklamowej, drogi, ubrania dwojga idących ludzi i zarysu budynków w oddali. Pamiętaj o takich detalach jak okna.
- Nałóż żółta ochrę (227) zgodnie ze wzorem na budynki (włączając ich cienie) i ścianę po prawej.
- W dużym stopniu pokryj zieleń trawy gruba warstwą cytrynowo żółtego koloru.
Krok 4 - Nałóż grubą warstwę koloru białego na poprzednie warstwy ścian domów, rzekę, drogę (kierunek drogi) i kolumnę reklamową. Na domach po prawej zostaw miejsca niewypełnione kolorem.
- Użyj koloru czarnego (700) żeby zaznaczyć cienie pod rzędami drzew, a fragmenty nad nimi kolorem ultramaryna (504)
- Nałóż kolor żółty, pomarańczowy i trochę żółtej ochry powyżej zieleni roślinności, tak aby otrzymać kilka różnych odcieni.
- Użyj żółtej ochry do narysowania drogi i ściany poniżej drzew.
- Wzmocnij rysunek gdzie to konieczne kolorem ultramaryna i okazjonalnie czernią.
Krok 5 - Na koniec – zakończenie pracy nad obrazem
- Bokiem pastela żółta ochra pokryj kolory drogi i poboczy. Na froncie dodaj trochę sienny palonej (411). Poniżej rzędu drzew przyciemnij nieco drogę w niektórych miejscach i narysuj pionowe kreski na ścianie po prawej.
- Ożyw kompozycję plamami i kropkami w wielu kolorach. Użyj żółtej ochry do filarów mostu i główna osobę po lewej stronie. Karminowy i pomarańczowy kolor nałóż na dach kolumny reklamowej.
- Zgodnie ze wzorem nałóż akcenty budynkom, kolory ubraniom i zarysy ludziom w oddali
|
| |
|